مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1400 ساعت 09:352021-05-29بين الملل

ماهواره ها گرمایش جهانی را دست کم گرفته اند


دانشمندان می گویند داده های ماهواره ای ممکن است گرم شدن تروپوسفر را طی چهار دهه گذشته دست کم گرفته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از آی ای، یک مطالعه جدید در مورد ماهواره های ردیابی آب و هوا نشان می دهد که اندازه گیری های ما احتمالاً گرم شدن تروپوسفر(پایین ترین منطقه جو زمین) طی چهار دهه گذشته را به خوبی نشان نداده و گرمایش جهانی را دست کم گرفته است.

این موضوع می تواند نشان دهنده این باشد که گرم شدن کره زمین که تاکنون اتفاق افتاده ممکن است به طور قابل توجهی بدتر از تصور کنونی ما باشد.

این مطالعه که در مجله Climate منتشر شده است، نشان می دهد که داده های ماهواره ای که دانشمندان تاکنون از آنها برای ایجاد مدل های آب و هوایی استفاده کرده اند با معادلات اساسی فیزیک که رابطه بین دما و رطوبت هوا را تعریف می کند، مطابقت ندارند.

این نشان می دهد که اندازه گیری های ماهواره ای از تروپوسفر، دما یا رطوبت آن را خیلی کم یا خیلی زیاد اعلام کرده است و داده هایی که کمترین میزان گرمایش را نشان می دهند ممکن است کمترین دقت را داشته باشند.

بنجامین سانتر دانشمند اقلیم و نویسنده اصلی این مطالعه از آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور (LLNL) در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: در حال حاضر تعیین اینکه کدام تفسیر معتبرتر است، دشوار است، اما تجزیه و تحلیل های ما نشان می دهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره ها گرمایش جهانی را دست کم گرفته اند

ماهواره ها گرمایش جهانی را دست کم گرفته اند