مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 خرداد 1400 ساعت 12:402021-05-27اقتصادي

عدم وجود جایگاه قانونی برای ایجاد کنسرسیوم/ باید به فکر فرهنگ سازی بود


رییس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به عدم وجود جایگاه قانونی برای ایجاد کنسرسیوم بر لزوم توجیه و فرهنگ سازی جهت حرکت جمعی و گروهی برای تحقق این امر تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اولین جلسه کمیته کارشناسی امکان سنجی تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در استان در محل اتاق تبریز برگزار شد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه با اشاره به عدم وجود جایگاه قانونی برای ایجاد کنسرسیوم در قانون تجارت اظهار داشت: بحث ایجاد کنسرسیوم و زنجیره های تولید و صادرات را از سال ها قبل از مراجع رسمی پی گیری کرده ایم و در وهله اول برای دو گروه کالایی مجوزهایی اخذ شده است و حالا در مرحله عملیاتی و اجرایی آن با بخش خصوصی استان هستیم.

  یونس ژائله گفت: باید با فراخوان عمومی برای تولیدکنندگان استان در جهت توجیه و فرهنگ سازی حرکت جمعی و گروهی ایجاد کنسرسیوم تلاش کرده و سپس با ارائه نمونه محصول تولیدکنندگان استان و تدوین استراتژی، برای ورود به بازارهای جهانی اقدام کنیم.

  وی، مهم ترین عامل نفوذ در بازارهای جهانی را بحث قیمت و کیفیت عنوان کرده و ادامه داد: در بازارهای جهانی قبل از برندسازی به بحث قیمت توجه می شود اما متأسفانه، مجموعه های تولیدی کوچک و بعضاً متوسط، توان تولید محصولات کیفی در کلاس جهانی و یا توان هماهنگی با محیط رقابتی تجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم وجود جایگاه قانونی برای ایجاد کنسرسیوم/ باید به فکر فرهنگ سازی بود

عدم وجود جایگاه قانونی برای ایجاد کنسرسیوم/ باید به فکر فرهنگ سازی بود