مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 14:252021-05-26اقتصادي

ثبت رکوردی جدید در مبارزه با سن گندم در کردستان


مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به ادامه عملیات مبارزه با سن گندم اعلام کرد که سطح مبارزه با سن گندم در مرحله مادر و پورگی در کردستان به بیش از 245 هزار هکتار رسیده است.

- ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به ادامه عملیات مبارزه با سن گندم اعلام کرد که سطح مبارزه با سن گندم در مرحله مادر و پورگی در کردستان به بیش از 245 هزار هکتار رسیده است.

مهدی فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آمار سطح مبارزه با آفت سن مادر و پوره آن اظهار کرد که تا 7 خرداد سال گذشته سطح مبارزه با سن غلات 113 هزار هکتار بوده که این سطح در سالجاری به 245 هزار هکتار رسیده است.

وی با اشاره به افزایش 217 درصدی سطح مبارزه با آفت سن غلات نسبت به سال گذشته افزود که سطح مبارزه با آفت سن مادر تاکنون 177 هزار هکتار بوده که رکوردی بی سابقه در مبارزه با این آفت مضر است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که کشاورز معمولا پوره را دیده و سپس مبارزه می کند اما با توجه به پیگیری های مداوم و اطلاع رسانی مناسب کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، حجم زیاد مبارزه، از سن مادر شروع شد.

وی عنوان کرد که سن مادر بعد از پرواز در ارتفاعات کوهستانی و ترک محل های زمستان گذرانی به طرف مزارع سبز غلات صورت می گیرد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت رکوردی جدید در مبارزه با سن گندم در کردستان

ثبت رکوردی جدید در مبارزه با سن گندم در کردستان