مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 08:552021-05-26اقتصادي

پیش بینی برداشت 300 تن پنبه در اراضی کشاورزی اشتهارد


رییس جهادکشاورزی شهرستان اشتهارد گفت: بیش از 100 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت پنبه رفته است که طبق پیش بینی ها حداقل هر هکتار 3 تن محصول به بار می آورد.

- هوشنگ میرزایی، رییس جهادکشاورزی شهرستان اشتهارد، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد، گفت: کشت آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه برداشت پنبه دارای حساسیت بالایی است و مشمول زمان می شود، یادآور شد: تمامی زمین هایی که زیر کشت رفتند، کشت اولی هستند و فصل برداشت محصول اواخر مهر ماه سال جاری است.

رییس جهادکشاورزی شهرستان اشتهارد از فرام کردن بذرهای مصرفی کشاورزان خبر داد و افزود: کشت 100 کیلوگرم بذر پنبه در اشتهارد به روش سنتی و حدود 25 الی 30 کیلوگرم دیگر نیز از روش مکانیزه استفاده شده است.

وی بیان کرد: بذرهای کاشته شده در این زمین ها توسط سه کارخانه فعال در این حوزه تهیه شده است که 90 درصد این بذرها ایرانی به نام خرداد و 10 درصد دیگر بذرها خارجی هستند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر 45 کشاورز پنبه کار در شهرستان فعالیت دارند که به طور میانگین هر زمین توسط یک الی دو نفر اداره می شود.

به گفته میرزایی هر هکتار کاشت بذر پنبه حداقل 3 تن محصول به ارمغان می آورد که بسته به شرایط کاشت، داشت و برداشت ممکن است این آمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 300 تن پنبه در اراضی کشاورزی اشتهارد

پیش بینی برداشت 300 تن پنبه در اراضی کشاورزی اشتهارد