مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 06:352021-05-26اقتصادي

ساز ناکوک تبدیل پیله به نخ در سومین قطب پرورش کرم ابریشم


مشاور دفتر معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تقریباً تمامی پیله های تر تولید شده در گلستان خام فروشی شده و ارزش افزوده آن از این استان خارج می شود، - ایسنا/گلستان مشاور دفتر معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تقریباً تمامی پیله های تر تولید شده در گلستان خام فروشی شده و ارزش افزوده آن از این استان خارج می شود، گفت: نوغانداران می توانند با خشک کردن پیله تر و تولید نخ ابریشم، درآمد خود از پرورش کرم ابریشم را تا حدود 5 برابر افزایش دهند.

پژمان اکرامیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به رتبه سوم گلستان در پرورش کرم ابریشم، اظهار کرد: سال گذشته نوغانداران پیله تر را با قیمت 75 هزار تومان یا کمتر از آن به فروش رساندند درحالی که اگر خودشان پیله تر را خشک و نگهداری می کردند می توانستند الان پیله خشک را با قیمت 400 تا 500 هزار تومان به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه این کار درآمد نوغانداران را دو و نیم برابر افزایش می داد، افزود: خشک کردن پیله تر نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و هر یک از نوغانداران می توانند با پهن کردن پیله ها در مقابل آفتاب و یا بر روی بخاری این کار را انجام دهند.

اکرامیان بیان کرد: نوغانداران با تبدیل پیله خشک به نخ ابریشم نیز می توانند درآمد خود را بیش از 2 برابر دیگر افزایش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز ناکوک تبدیل پیله به نخ در سومین قطب پرورش کرم ابریشم

ساز ناکوک تبدیل پیله به نخ در سومین قطب پرورش کرم ابریشم