مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 05:552021-05-25اجتماعي

نخستین گورخر پس از 35 سال در پارک ملی کویر به دنیا آمد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بابیان اینکه نخستین گورخر پس از 35 سال در پارک ملی کویر گرمسار به دنیا آمد، گفت: به زودی سایر کرّه های این گله نیز متولد می شوند.

- ، ضمن بیان اینکه احیای مجدد گورخر در منطقه پارک ملی کویر گرمسار طی دو الی سه سال اخیر کلید خورده است، ابراز داشت: امروز خرسندیم که نخستین کره گورخر پس از 35 سال در این منطقه پا به عرصه وجود گذاشت تا موجی از شادی را بین فعالان حیات وحش ایجاد کند.

وی ضمن بیان اینکه گورخرهای داخل سایت از همان روز اول حضورشان مورد پایش و رصد قرار گرفتند، افزود: امروز شاهد زایمان موفق و تولد نخستین کره گورخر از این گله هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بابیان اینکه پس از مدتی باوجود همه نگرانی ها به این گورخرها اجازه داده شد تا در طبیعت پارک ملی گرمسار رها شوند، ابراز داشت: این گورخرها برای تغذیه مجدد به سایت بازگشتند و نگرانی ها تا حد زیادی برطرف شد.

عبدوس در ادامه تصریح کرد: هشت فضای جداگانه برای جداسازی، راهروی ایمن برای جابجایی بین فضاها، آبشخورها و وان های تغذیه، گیت های مقیدسازی و فضای مسقف ازجمله امکاناتی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده است و امروز شاهد هستیم که تلاش ها به ثمر نشسته و این گورخر به سلامت دنیا آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین گورخر پس از 35 سال در پارک ملی کویر به دنیا آمد

نخستین گورخر پس از 35 سال در پارک ملی کویر به دنیا آمد