مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 04:452021-05-24فرهنگي

ناکامی «پروین» و یک خداحافظی تلخ


حسین کیانی که قصد داشت بهار امسال نمایش «پروین» را درباره زندگی و شخصیت پروین اعتصامی روی صحنه ببرد، با نوشتن یادداشتی انصراف خود را نه تنها از اجرای این نمایش بلکه از کلیت تئاتر اعلام کرد.

- حسین کیانی که قصد داشت بهار امسال نمایش پروین را درباره زندگی و شخصیت پروین اعتصامی روی صحنه ببرد، با نوشتن یادداشتی انصراف خود را نه تنها از اجرای این نمایش بلکه از کلیت تئاتر اعلام کرد.

او که آرزو داشت با اجرای این اثر نمایشی، از صحنه تئاتر خداحافظی کند، می گوید که رویای اجرای این نمایشنامه را در واژگان متن خود جستجو خواهد کرد.

این نمایشنامه نویس، کارگردان و مدرس تئاتر در یادداشت خود که آن را در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: کارکردن در تئاتر همیشه از سر عادت و یا ناچاری بوده است چرا که اقتصاد تئاتر (به جز نوع لاکچری آن برای از ما بهتران) از تامین حداقل معیشت و رفاهِ هنرمندانش عاجز و ناتوان بوده است و تنها عامل نگه دارنده ی فعالان فرهیخته ی آن نیز حظ و لذت روحی و ذهنی و فکری بوده که از تئاتر می برده اند که به دلیل ویرانی همان ساختارِ نصفه نیمه (هم به دلیل بیماری کرونا و هم مدیریتِ همیشه بیمار فرهنگی) این ویژگی روحی و معنایی هم از تئاتر سلب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکامی «پروین» و یک خداحافظی تلخ

ناکامی «پروین» و یک خداحافظی تلخ