مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 13:002021-05-23پزشكي

مرگ سالانه 100 هزار ایرانی بر اثر فشار خون بالا


قاتلی خاموش که سالانه جان 100 هزار ایرانی را می گیرد و به گفته وزیر بهداشت فشار خون بالا بیشتر از کرونا قربانی گرفته است به طوری که اگر بگوییم هر سه دقیقه یک ایرانی به دلیل کرونا می میرد، هر دو دقیقه نیز یک نفر به دلیل پرفشاری خون، جان خود را از دست می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ فشار خون بالا یکی از مهم ترین عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی محسوب می شود و میلیون ها نفر در سراسر جهان از بیماری فشار خون بالا رنج می برند.

قاتلی خاموش که سالانه جان 100 هزار ایرانی را می گیرد و به گفته وزیر بهداشت فشار خون بالا بیشتر از کرونا قربانی گرفته است به طوری که اگر بگوییم هر سه دقیقه یک ایرانی به دلیل کرونا می میرد، هر دو دقیقه نیز یک نفر به دلیل پرفشاری خون، جان خود را از دست می دهد و اگر این بیماری کنترل شود، بسیاری از سکته های مغزی و قلبی نیز قابل پیشگیری است.

نغمه خلیق، رییس گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به مناسبت هفته فشار خون در گفت وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: فشارخون پایین تر از 80/120 میلی متر جیوه، به عنوان فشارخون طبیعی در نظر گرفته می شود و اگر فشارخون ما در این حد است، می بایست عاداتی همچون رژیم غذایی سالم و ورزش مداوم را دنبال کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه 100 هزار ایرانی بر اثر فشار خون بالا

مرگ سالانه 100 هزار ایرانی بر اثر فشار خون بالا