مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 11:452021-05-22فرهنگي

«ساجی» در سالروز آزادسازی خرمشهر با شکل و شمایل تازه منتشر می شود


کتاب «ساجی» خاطرات نسرین باقرزاده به قلم بهناز ضرابی زاده با طرح جلد و صفحه آرایی جدید توسط نشر سوره مهر روانه بازار کتاب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ساجی دربردارنده خاطرات نسرین باقرزاده است، دختری خرمشهری که همراه با همسرش بهمن باقری در خرمشهر زندگی به شیراز می رود، ولی مردها در خرمشهر می مانند و از این شهر حفاظت می کنند.

روایت این کتاب را باید روایت زندگی در روزهای جنگ نامید؛ روایتی که در آن تصویری متفاوت از حضور زنان در جنگ و همراهی آنان پابه پای مردانشان می بینیم.

کتاب از پیش از آغاز جنگ و سال های کودکی راوی آغاز می شود، ولی با آغاز جنگ اوج می گیرد و روایتی تازه و زنده از مقاومت در خرمشهر و دفاع مقدس را شاهد هستیم.

نویسنده که پیش از این کارهایی چون دختر شینا و گلستان یازدهم را در کارنامه داشته این بار سراغ یکی از زنان خرمشهری رفته و روایت او از روزهای جنگ و دفاع را برای مخاطب تدوین و تالیف کرده که در آن تصویری دیده نشده از زندگی زیر خمپاره و آتش را به نمایش در آورده است.

بر اساس این گزارش تاکنون دو ترجمه به زبان های انگلیسی و عربی از این کتاب منتشر شده تا مخاطبان این دو زبان نیز از خاطرات دختری ایرانی که در گیرودار جنگ زندگی را ادامه داده و کم نیاورده باخبر شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ساجی» در سالروز آزادسازی خرمشهر با شکل و شمایل تازه منتشر می شود

«ساجی» در سالروز آزادسازی خرمشهر با شکل و شمایل تازه منتشر می شود