مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 00:052021-05-20پزشكي

با خواص شگفت انگیز گلاب آشنا شوید


یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: گلاب مایعی است که از تقطیر گل محمدی به دست آمده و فصل بهار بهترین زمان برای چیدن و تهیه گلاب از آن است که خواص زیادی برای بدن انسان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، زهرا توکلی با اشاره به این که گلاب رایحه خوشی دارد و از آن در صنعت عطرسازی استفاده می شود، عنوان کرد: گلاب علاوه بر صنعت عطرسازی، فواید درمانی بسیاری دارد و دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی، ضد درد، ضد تشنج، ضد برونشیت و… است.

وی با اشاره به این که در کشور ما انواع گلاب سنگین، سبک، دو آتشه، سه آتشه و پس آب تهیه می شود، افزود: گلاب سرشار از ویتامین های C، E، تانن، پکتین، سیترنلول، گرانتول، استاروپنین و فنیل اتانول بوده و دارای ترکیبات مفیدی مانند ترپن ها، گلیکوزیدها، فلاوونوییدها، آنتوسیانین ها و… است.

توکلی با بیان این که گلاب یکی از پر مصرف ترین عرقیات است که طبیعت گرم ومعتدل دارد، عنوان کرد: گلاب به دلیل خواص و طبیعت ویژه ای که دارد برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب مفید است، این نکته را باید بدانیم که طبیعت انواع گلاب ها گرم و معتدل است و طبع گلاب سه آتشه، دو آتشه، درجه یک، درجه دو و پس آب، به ترتیب از گرمی به خنکی می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با خواص شگفت انگیز گلاب آشنا شوید

با خواص شگفت انگیز گلاب آشنا شوید