مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 05:552021-05-19سياسي

رونمایی از سکه های مرمت شده در موزه منطقه ای جنوب شرق


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با حضور شهردار و رییس شورای شهر اصفهان از سکه های مرمت شده مکشوفه از روستای تیس رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز با حضور شهردار و رییس شورای شهر اصفهان از سکه های مرمت شده مکشوفه از روستای تیس رونمایی شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: سکه های مرمت شده مکشوفه از روستای تیس با حضور شهردار و رییس شورای شهر اصفهان رونمایی شد.

منصوره ملاالهی افزود: این سکه های مرمت شده مربوط به دوره ساسانی است که در حین عملیات راهسازی در سال 80 در نزدیکی قلعه تیس واقع در روستای تیس منطقه چابهار کشف شده اند.

وی با اشاره به اینکه از این مجموعه تعداد 105 سکه مورد مرمت قرار گرفته، بیان کرد: به دلیل ویژگی های فلز نقره، این سکه ها در تمامی سطوح دچار رسوب و خوردگی شدید بودند که باعث زوال و ناخوانی نوشته ها شده بود.

ملاالهی گفت: باتوجه به میزان آسیب به منظور خواناشدن تزیینات برای حفاظت و مرمت این اشیا، عملیات مرمت این سکه ها در آزمایشگاه مرمت موزه جنوب شرق انجام شد.

وی ادامه داد: پاکسازی رسوبات و استحکام بخشی این آثار جزیی از اقدامات مرمتی بوده و پس از پاکسازی و نمایان شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از سکه های مرمت شده در موزه منطقه ای جنوب شرق

رونمایی از سکه های مرمت شده در موزه منطقه ای جنوب شرق