مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 05:402021-05-19سياسي

اولین اطلس باستان شناسی کرمانشاه رونمایی شد


مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات با اشاره به رونمایی از اطلس باستان شناسی اورامانات کرمانشاه، گفت: تاکنون 211 اثر باستانی در منطقه اورامانات کرمانشاه شناسی شده است.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات با اشاره به رونمایی از اطلس باستان شناسی اورامانات کرمانشاه، گفت: تاکنون 211 اثر باستانی در منطقه اورامانات کرمانشاه شناسی شده است.

پویا طالب نیا، امروز(29 اردیبهشت)در مراسم رونمایی از اطلس باستان شناسی اورامانات کرمانشاه به عنوان اولین اطلس باستان شناسی استان، اظهارکرد: از سال 1330 تا حدود سه سال پیش یازده فصل کاوش توسط باستان شناس مطرح داخلی و خارجی در منطقه اورامانات استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: محدوده این کاوش ها در شهرستانهای پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی بوده که گزارش های آنها به صورت مجزا در طول سالیان گذشته داده شده است.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات تاکید کرد: علیرغم کاوش هایی که طی این سالها صورت گرفته، اما باتوجه به عدم آگاهی از وضعیت آثار باستانی این منطقه و به منظور جلوگیری از تخریب روزافزون آثار باستانی آن و نیز تکمیل و تدوین پرونده ثبت جهانی این منطقه کار تهیه اطلس باستان شناسی آن را در دستور کار قرار دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین اطلس باستان شناسی کرمانشاه رونمایی شد

اولین اطلس باستان شناسی کرمانشاه رونمایی شد