مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 04:552021-05-19اقتصادي

کاهش قابل توجه ورود آب به سد سفیدرود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش محسوس ورود آب به سد سفیدرود، گفت: حجم ذخیره آب در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 92 میلیون مترمکعب بوده که کاهش 22 درصدی را هم اکنون نشان می دهد.

- وحید خرمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کاهش 90 ورود آب به سد سفیدرود اظهار کرد: در حال حاضر 26 مترمکعب بر ثانیه آب وارد سد سفیدرود می شود درحالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان 267 مترمکعب بر ثانیه بوده است.

وی علت کاهش ورود آب به سد سفیدرود را کاهش نزولات جوی و نبود پوشش برفی در بالادست عنوان کرد و افزود: حجم ذخیره آب در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 92 میلیون مترمکعب بوده که کاهش 22 درصدی را هم اکنون نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با اشاره به اجرای نوبت بندی آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود، گفت: بر اساس برنامه، آب کانال چپ سد سنگر (اراضی مناطق مرکزی گیلان) از صبح روز 29 اردیبهشت ماه به مدت چهار روز قطع و سپس به مدت هشت روز آبگذاری خواهد شد.

خرمی با بیان اینکه تحقق کامل برنامه لایروبی انهار و زهکش ها نیازمند به لایروبی است، افزود: تاکنون بیش از 500 کیلومتر از انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در استان لایروبی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قابل توجه ورود آب به سد سفیدرود

کاهش قابل توجه ورود آب به سد سفیدرود