مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-05-19اقتصادي

کشت 10 هزار هکتاری اراضی پایاب سد خداآفرین در شهرستان اصلاندوز


بیش از 10 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین توسط کشاورزان و عشایر ساکن در این شهرستان به زیر کشت رفته است.

- سید عباس مینایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: خاک زرخیز و موقعیت مناسب در اراضی شهرستان اصلاندوز موجب حاصل خیزی این مناطق و توسعه محصولات کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه با احداث سد میل و مغان  حدود 90 هزار هکتار از اراضی شهرستان های اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار آبیاری می شود، افزود: از اراضی زیر شبکه مغان سالانه بیش از دو میلیون تن انواع محصولات کشاورزی مرغوب تولید می شود.

فرماندار اصلاندوز با اشاره به بهره برداری از پایاب سد خداآفرین در این شهرستان بیان کرد: اراضی پایاب سد خداافرین بزرگترین پروژه شمال غرب کشور است که اراضی دیم شهرستان را به روش سیستم آبیاری نوین تحت پوشش قرار داده است.

مینایی تصریح کرد: امسال بیش از 10 هزار هکتار از این اراضی توسط کشاورزان و عشایر ساکن در محل به زیر کشت رفته که با این کار عظیم گامی اساسی در جهت اشتغال زایی برداشته شده و در نتیجه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را شاه هستیم.

گفتنی است؛ طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده که با اتمام این طرح، حدود 40 هزار هکتار از اراضی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 10 هزار هکتاری اراضی پایاب سد خداآفرین در شهرستان اصلاندوز

کشت 10 هزار هکتاری اراضی پایاب سد خداآفرین در شهرستان اصلاندوز