مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 14:152021-05-09اقتصادي

کشت گیاه مورینگا برای نخستین بار در فیروزآباد/ پیش بینی تولید 2700 تن کلزا


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه متوسط عملکرد کلزا در مزارع این شهرستان 3200 کیلوگرم در هکتار است، گفت: با توجه به ارزیابی ها پیش بینی می شود امسال بیش از 2700 تن کلزا در این شهرستان تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، سیدکاظم موسوی امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: برداشت کلزا از شانزدهم اردیبهشت آغاز و تا اوایل خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که سطح قابل برداشت کاشت کلزا در این شهرستان 850 هکتار است ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده دو مرکز خرید در این شهرستان کلزا را از کشاورزان خریداری می کنند و اُفت زنی بر اساس دستورالعمل خرید کلزا صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: دانه کلزا به صورت تضمینی توسط دولت به قیمت 11 هزار و 550 تومان خریداری می شود.

کشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در فیروزآباد وی همچنین با بیان این که برای نخستین بار در شهرستان فیروزآباد درخت مورینگا در سطح دو هزار و  500 مترمربع کشت شد، اظهار داشت: همه اجزای این درخت اعم از ریشه، ساقه، پوست، گل و میوه دارای خواص دارویی، تغذیه ای و بهداشتی است و در صورت سازگاری کشت با اقلیم منطقه می تواند ارزآوری خوبی برای کشاورزان داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاه مورینگا برای نخستین بار در فیروزآباد/ پیش بینی تولید 2700 تن کلزا

کشت گیاه مورینگا برای نخستین بار در فیروزآباد/ پیش بینی تولید 2700 تن کلزا