مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 12:402021-05-08فرهنگي

استاد مشبک و معرق فلز اصفهان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، از درگذشت مجید ملک زاده استاد مشبک و معرق فلز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون اله یاری اظهار داشت: مجید ملک زاده یکی از اساتید به نام و کم نظیر هنرهای سنتی اصفهان در رشته مشبک و معرق فلز و فرزند استاد مهدی ملک زاده، پدر هنر مشبک و معرق فلز ایران بود که متاسفانه در سن 50 سالگی پس از حدود 25 روز تحمل بیماری منحوس کرونا، دار فانی را وداع گفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: استاد مجید ملک زاده از سال 1371 فعالیت حرفه ای خود را در رشته هنر مشبک و معرق فلز آغاز و سپس فعالیت های تخصصی خود را با موضوع صلح برای بشریت ادامه داده و آثار خود را در این زمینه خلق کرد.

وی ادامه داد: این هنرمند برجسته فعالیت های خود را علاوه بر خلق آثار بی نظیر هنری، در زمینه آموزش به سبک استاد و شاگردی، و همچنین به صورت دانشگاهی و در موسسات فرهنگی و آموزشی مختلف ادامه داد.

اله یاری گفت: از یادگارهای این هنرمند چیره دست اصفهانی، علاوه بر آثار بی نظیر فراوان می توان به خلق 3 اثر هنری ارزشمند در زمینه صلح جهانی، دریافت تقدیرنامه به دلیل فعالیت های صلح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد مشبک و معرق فلز اصفهان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

استاد مشبک و معرق فلز اصفهان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت