مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 05:002021-05-05بين الملل

نسخه 400 ساله ترجمه قرآن در کتابخانه ملی


نسخه ای از قدیمی ترین ترجمه های قرآن کریم مربوط به سال 1647 میلادی که از سوی «آندره دوریه» فرانسوی از عربی به فرانسه ترجمه شده در کتابخانه ملی نگهداری می شود.

- نسخه ای از قدیمی ترین ترجمه های قرآن کریم مربوط به سال 1647 میلادی که از سوی آندره دوریه فرانسوی از عربی به فرانسه ترجمه شده در کتابخانه ملی نگهداری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بالغ بر صدها نسخه ترجمه از قرآن کریم به زبان های مختلف از جمله فرانسوی، آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، روسی، چینی و سوئدی در تالار ایران شناسی و اسلام شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود.

بخشی از این ترجمه ها در جهان غرب انجام شده و بخش دیگری مربوط به آثاری است که در داخل کشور از سوی برخی موسسات و انجمن ها چون جامعه المصطفی جمع آوری شده است.

به عبارت دیگر در این زمینه دو دسته منبع وجود دارد که دسته نخست مربوط به چاپ در خارج از کشور می شود و بخشی نیز در داخل ایران به چاپ رسیده اند.

تعداد منابع مربوط به ترجمه های قرآن کریم به دلیل نقطه توجه پژوهشگران در مقایسه با سایر آثار در حوزه اسلام شناسی بیشتر است.

نخستین ترجمه های صورت گرفته از قرآن کریم اغلب از سوی کشیش ها و افرادی که در ارتباط مستقیم با مذهب بودند، انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه 400 ساله ترجمه قرآن در کتابخانه ملی

نسخه 400 ساله ترجمه قرآن در کتابخانه ملی