مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 10:002021-05-04سياسي

حکومت امام علی (ع)؛ زمینه ای برای تحقق عدالت اجتماعی


پذیرش حکومت برای امام علی (ع) ارزش ذاتی نداشت و هدفی برای ایجاد زمینه تحقق عدالت اجتماعی بود.

- ایسنا/زنجان یک کارشناس دینی گفت: پذیرش حکومت برای امام علی (ع) ارزش ذاتی نداشت و هدفی برای ایجاد زمینه تحقق عدالت اجتماعی بود.

حجت الاسلام اسماعیل قهرمان لو در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: قرآن کریم هدف و رسالت پیامبران و پیروی از اولیای الهی را دو چیز معرفی کرده است که شامل بیان احکام و تعلیم و تزکیه بندگان و نیز اقامه عدل می شود و انبیا را مبعوث کرد تا در بین مردم، عدل را اقامه کنند.

وی با اشاره به اینکه لازمه اقامه عدل، تشکیل حکومت اسلامی است، ابراز کرد: امام علی (ع) نیز علت تشکیل حکومت خود را جلوگیری از ستم ستم گران اعلام کردند و فرمودند: سوگند به خدایی که دانه را شکافت و جان را آفرید، اگر حضور فراوان بیعت کنندگان نبود و یاران حجّت را بر من تمام نمی‏ کردند و اگر خداوند از علما عهد و پیمان نگرفته بود که برابر شکم بارگی ستم گران و گرسنگی مظلومان، سکوت نکنند، مهار شتر خلافت را بر کوهان آن انداخته، رهایش می ‏ساختم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان زنجان عنوان کرد: تفاوت نگاه امیرالمومنین علی (ع) با بقیه در پذیرش حکومت این است که حکومت برای ایشان ارزش ذاتی ندارد، بلکه فقط زمینه ای برای تحقق عدالت اجتماعی است و می فرمایند: حکومت ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکومت امام علی (ع)؛ زمینه ای برای تحقق عدالت اجتماعی

حکومت امام علی (ع)؛ زمینه ای برای تحقق عدالت اجتماعی