مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-05-04سياسي

15 روز «هوای پاک» سهمیه تهران در سالی که گذشت


شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: سال گذشته شاخص آلودگی هوا برای شهر تهران 15 روز پاک بود که اگر قانون هوای پاک اجرایی می شد، تهرانی ها بیشتر می توانستند مجالی بیشتر برای تازه کردن نفسی پیدا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بحران آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی کلانشهرهای امروزی است؛ از تهران گرفته تا تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز.

در این بین بسیاری از کارشناسان امر، اجرایی شدن قانون هوای پاک را دوای این درد کلانشهرها معرفی می کنند.

قانون هوای پاک که به قانون نَفَس معروف است پس از تصویب مجلس در 25 تیر 1396 در 11 مرداد 1396 از سوی شورای نگهبان تایید و 23 مرداد همان سال از سوی رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر 34 ماده و 39 تبصره است در این قانون به منابع آلوده کننده هوا و ممنوعیت تردد خودروها و موتورسیکلت های فرسوده پرداخته شده است که اکنون بعد از گذشته چندین سال همچنان اجرای آن لاکپشتی وار پیش می رود.

موارد بسیاری در قانون نفس مورد تأکید قرار گرفته است که شامل تولید و عرضه سوخت استاندارد، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، ارتقای استاندارد خودروهای نو، تجدید و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، تبیین شرایط اضطرار آلودگی هوا، پایش و کنترل آلودگی صنایع، آلایندگی موتورخانه ها و سامانه های احتراق خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 روز «هوای پاک» سهمیه تهران در سالی که گذشت

15 روز «هوای پاک» سهمیه تهران در سالی که گذشت