مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 ساعت 04:002021-05-03بين الملل

تکه هایی از گوشته زمین کشف شد


دانشمندان در حوالی بالتیمور مریلند، تکه ای سنگ از گوشته زمین (لایه بین پوسته و هسته زمین) کشف کرده اند که به احتمال زیاد، نحوه شکل گیری بخش هایی از رشته کوه آپالاش، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایندیپندنت، به گفته محققان، از جمله دانشمندان موزه ملی تاریخ طبیعی در آمریکا، این تکه های سنگی گوشته زمین که اُفیولیت نامیده می شود، احتمالا بخشی از کف اقیانوس یاپِتوس بوده اند؛ اقیانوس ناپدیدشده ای که در یک گستره حدود پنج تا هشت هزار کیلومتری در کرانه شرقی آمریکا ادامه داشته است.

این مطالعه که در نشریه ژئوسفر منتشر شده، اشاره کرده که نزدیک به نیم میلیارد سال پیش، سرزمینی که اینک رشته کوه های آپالاش در آن قرار دارد، در یک سوی اقیانوس یاپِتوس واقع شده بود و سوی دیگر این اقیانوس نیز بخشی از ساحل شرقی کنونی آمریکا بوده است.

از آن جا که این سنگ های گوشته زمین، در اعماق زیر زمین و در دما ها و فشار های بسیار شدید شکل می گیرند، مواد معدنی آن ها در نزدیکی سطح زمین پایدار نیستند و مدام در معرض تغییرات شیمیایی اند.

مسأله ای که بررسی آن ها را دشوار می کند.

زمین شناسان در این تحقیق، از جدیدترین روش های فناوری آنالیز شیمیایی بهره گرفتند تا 19 نمونه این سنگ ها را که از پنج منطقه مختلف بالتیمور جمع آوری شده بود، بررسی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکه هایی از گوشته زمین کشف شد

تکه هایی از گوشته زمین کشف شد