مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 06:402021-05-01اقتصادي

کنترل نقدینگی از کانال بورس می گذرد


«از آنجایی که بزرگترین معضل فعلی بازار نبود نقدینگی و تمایل سرمایه گذاران تازه وارد به خروج از بازار است، لذا مصوبات جدید در حوزه تزریق منابع از طرف بانک ها به بازار سهام می تواند تا حد بسیار زیادی زهرِ فروش بازار که بیش از شش ماه طول کشیده است را بگیرد.

- بورس تابناک ، احسان عسکری: از آنجایی که بزرگترین معضل فعلی بازار نبود نقدینگی و تمایل سرمایه گذاران تازه وارد به خروج از بازار است، لذا مصوبات جدید در حوزه تزریق منابع از طرف بانک ها به بازار سهام می تواند تا حد بسیار زیادی زهرِ فروش بازار که بیش از شش ماه طول کشیده است را بگیرد.

با هدایت نقدینگی به بورس و تولید از ایجاد تورم نیز جلوگیری می شود.

تجربه بازارهای دنیا در کاهش نرخ بهره و حمایت از بازارسرمایه این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به حمایت از بازار سهام از سوی ارکان نظام و بانک مرکزی و تامین منابع مالی برای حمایت از سرمایه گذارانِ عمدتا خرد در بازار سهام افزود: این موضوعی است که مشابهش در سایر بازارهای مالی دنیا نیز قابل مشاهده است.

به طور مثال در ریزش بازارهای سهام چین در سال 2015 برنامه ریزی های بسیاری از سوی دولت و بانک مرکزی چین برای حمایت از بازار سهام انجام شد که اصلی ترین آنها تامین مالی هلدینگ ها از سوی بانک ها برای خرید سهام و کاهش سریع و چند مرحله ای نرخ بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل نقدینگی از کانال بورس می گذرد

کنترل نقدینگی از کانال بورس می گذرد