مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 06:302021-05-01اقتصادي

حفظ چماق تحریم نفتی در بازی دولت/ تحریم شکنی پتروپالایشگاه ها پازل را بهم می زند؟


با توجه به اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی حاضر به احداث پتروپالایشگاه و بی اثر کردن تحریم نفتی هستند، چرا سیاست های دولت در جهت فعال نگه داشتن کارکرد تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تمرکز بر خام فروشی نفت و بی توجهی به ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه و تولید و صادرات فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر یکی از غفلت هایی است که در طول سالیان پس از انقلاب صورت گرفته است.

دشمن نیز با استفاده از این نقطه ضعف و با اعمال تحریم های نفتی به راحتی فروش نفت را دچار محدودیت های جدی کرده است.

دلیل اثرگذاری تحریم های نفتی بر اقتصاد ایران، اصرار دولت ها به خام فروشی نفت و خرج درآمدهای نفتی در بودجه دولت بوده است.

در نتیجه یکی از راهکارهای اصولی برای بی اثر کردن تحریم های نفتی، رهایی از خام فروشی نفت و حرکت به سمت توسعه پتروپالایشگاه ها و صادرات فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر می باشد.

این راهبرد حتی در شرایط غیرتحریمی نیز توصیه می شود زیرا با توسعه پتروپالایشگاه ها هم ارزش افزوده بیشتری در کشور ایجاد می شود و هم اشتغالزایی فراوانی را به همراه دارد که در صورت توسعه پارک های شیمیایی ذیل پتروپالایشگاه ها، ارزش افزوده و اشتغالزایی چندین و چند برابر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ چماق تحریم نفتی در بازی دولت/ تحریم شکنی پتروپالایشگاه ها پازل را بهم می زند؟

حفظ چماق تحریم نفتی در بازی دولت/ تحریم شکنی پتروپالایشگاه ها پازل را بهم می زند؟