مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 02:252021-04-30اقتصادي

روستای علیک خوشاب قطب پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی


روستای علیک واقع در شهرستان خوشاب با بهره مندی از درختان توت فراوان، طی سالیان گذشته به عنوان یکی از قطب های پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی مطرح شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: روستای علیک واقع در شهرستان خوشاب با بهره مندی از درختان توت فراوان، طی سالیان گذشته به عنوان یکی از قطب های پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی مطرح شده است.

ابراهیم رودسرابی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغانداری در این شهرستان قدمتی طولانی دارد که در این بین، روستای علیک مهمترین قطب پرورش کرم ابریشم است.

وی ادامه داد: پرورش کرم ابریشم مزایای زیادی دارد، دوره پرورش کوتاه مدت و هزینه کم پرورش آن، این حرفه را به عنوان یک شغل فصلی مطرح کرده است که اعضای خانواده نیز می توانند در این عرصه فعالیت کنند و درآمد مناسبی نصیب آن ها شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب اظهار کرد: به منظور بهره وری و تولید بیشتر پیله تر، ضمن رصد و پایش مراکز پرورش، رعایت نکات فنی پرورش شامل بهسازی جایگاه های نوغانداری و ضدعفونی اماکن پرورش به بهره برداران آموزش های لازم داده شده است.

رودسرابی افزود: با همکاری یکی از بانوان روستای علیک به عنوان تسهیل گر جعبه های تخم نوغان در سطح روستاهای شهرستان توزیع شده و همچنین برای آموزش پرورش ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای علیک خوشاب قطب پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی

روستای علیک خوشاب قطب پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی