مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 07:502021-04-30سياسي

جزییات پرونده های تخلف پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس


مدیر امور پژوهشی و آزمایشگاه های دانشگاه تربیت مدرس جزییات پرونده های تخلف پژوهشی در سال 99 را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، گزارش عملکرد کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش دانشگاه و کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ارائه شد.

در این نشست علی جعفریان مدیر امور پژوهشی و آزمایشگاه های دانشگاه تربیت مدرس، در گزارشی به فعالیت های کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد پرونده های طرح شده در کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش دانشگاه در سال 99، 19 مورد بود که این پرونده ها طی 6 جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: بیشترین فراوانی شکایات، مربوط به نویسندگی مقالات و پس از آن، پایان نامه و رساله، جعل امضا، سوء استفاده از داده ها و طرح های پژوهشی بود.

دکتر جعفریان در ادامه، پرونده ها و مصداق های تخلف را تشریح کرد و گفت: برخی از تخلفات به دلیل عدم اطلاع دانشجویان از قوانین مربوط به مالکیت معنوی می باشد که با اطلاع رسانی بیشتر در این مورد می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

در ادامه رییس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان ساخت: جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی های لازم در خصوص ضوابط کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه، جلساتی به صورت منظم در دانشکده های مختلف و با توجه به نوع فعالیت هر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پرونده های تخلف پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس

جزییات پرونده های تخلف پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس