مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-04-29اقتصادي

آزمایش موفق طرح آبرسانی دشت سیستان در انتقال آب به مزارع کشاورزان سیستانی


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توزیع عادلانه آب در سطح دشت سیستان مهمترین کارکرد پروژه انتقال آب با لوله است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، محمد بالوله به 46هزارهکتار از اراضی دشت سیستان  به اتمام رسید و تاکنون برای اولین بار 15 هزار حوضچه تعبیه شده در مزارع، 270 میلیون مترمکعب آب را بصورت تحت فشار  از محل  16 ایستگاه های پمپاژ با موفقیت تحویل کشاورزان در 5 شهرستان حوزه سیستان شدند.

وی افزود: 5 هزار متر لوله گذاری در سیستان انجام شده است و اجرای این پروژه نشان از این است از نظر فنی مهندسی و اجرایی پیچیدگی خاص خود را دارد و قابل قیاس با پروژه های دیگر نیست به گونه ای که با توجه به مشکلات موجود  270 میلیون متر مکعب تا امروز انتقال آب انجام داده است.

وی تاکید کرد: پروژه از نظر سازه ای صد درصد به اتمام رسیده و هیچ نقصی ندارد و هم اکنون در حال آب رسانی است  گفت:  امسال کشاورزان 56 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خود را با آب تحویلی از محل طرح به زیر کشت محصولات کشاورزی برده که بیش از 90 درصد آن محصول گندم هستند.

نیکبخت کاهش هدر رفت آب، توزیع عادلانه آب در دشت سیستان را از مهمترین ویژگی های این طرح عظیم و بی نظیر در سطح کشور برشمرد و گفت: در صورت تأمین وتخصیص حقابه بیش از400 میلیون متر مکعب، طرح آبرسانی دشت سیستان قابلیت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش موفق طرح آبرسانی دشت سیستان در انتقال آب به مزارع کشاورزان سیستانی

آزمایش موفق طرح آبرسانی دشت سیستان در انتقال آب به مزارع کشاورزان سیستانی