مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 12:052021-04-28سياسي

گزارش عملکرد کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش دانشگاه تربیت مدرس


در نشست ششم اردیبهشت ماه شورای دانشگاه تربیت مدرس، گزارش عملکرد کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش دانشگاه و کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ارائه شد.

- در نشست ششم اردیبهشت ماه شورای دانشگاه تربیت مدرس، گزارش عملکرد کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش دانشگاه و کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ارائه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این نشست مدیر امور پژوهشی و آزمایشگاه ها، در گزارشی از فعالیت های کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش، اظهار کرد: تعداد پرونده های طرح شده در کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش دانشگاه در سال 99، 19 مورد بود که این پرونده ها طی شش جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر جعفریان گفت: بیشترین فراوانی شکایات، مربوط به نویسندگی مقالات و پس از آن، پایان نامه و رساله، جعل امضا، سوء استفاده از داده ها و طرح های پژوهشی بود.

وی در ادامه، پرونده ها و مصداق های تخلف را تشریح کرد و گفت: برخی از تخلفات به دلیل عدم اطلاع دانشجویان از قوانین مربوط به مالکیت معنوی است که با اطلاع رسانی بیشتر در این مورد می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

در ادامه رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی های لازم در خصوص ضوابط کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه، جلساتی به صورت منظم در دانشکده های مختلف و با توجه به نوع فعالیت هر دانشکده، اولویت بندی و برگزار شود تا در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش عملکرد کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش دانشگاه تربیت مدرس

گزارش عملکرد کمیته تخصصی اخلاق در پژوهش دانشگاه تربیت مدرس