مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-04-27پزشكي

ذخیره سازی 750 نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی


مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از ذخیره سازی 750 نمونه خون بند ناف نوزادان خراسان جنوبی خبر داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از ذخیره سازی 750 نمونه خون بند ناف نوزادان خراسان جنوبی خبر داد.

ملیحه بهنامیان امروز هفتم اردیبهشت ماه به رسانه های گروهی گفت: تا کنون 750 نمونه خون بند ناف نوزادان خراسان جنوبی ذخیره شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در حال حاضر با این سلول ها بیماری هایی با منشأ خونی مانند سرطان های خون و غدد لنفاوی، تالاسمی، نقص سیستم ایمنی و بیماری های خونی درمان قطعی دارند و می توان از این سلول ها برای درمان این بیماران استفاده کرد.

مسئول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: پژوهشگران در تلاش هستند تا 100 بیماری دیگر مانند دیابت، پارکینسیون، آلزایمر، فلج مغزی، سکته های مغزی، بیماران قطع نخاع را توسط سلول های خون بندناف درمان کنند همچنین در کشور کارآزمایی های بالینی طرح بهبود درمان بیماران مبتلا به سی پی و بهبود کودکان اوتیسم توسط سلول های بنیادی خون بندناف در حال انجام است.

وی اظهار کرد: آینده این علم بسیار روشن است و امیدواریم در آینده نزدیک از این سلول ها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد؛ با پیشرفت علم و گذشت زمان استفاده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 750 نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

ذخیره سازی 750 نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی