مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 03:352021-04-27اقتصادي

گردشگری با بز سرخ جهانی ندوشن در هتل کپری متفاوت


شهردار ندوشن از ایجاد مجموعه گردشگری خاص ندوشن و ایجاد هتل کپری در این شهر خبر داد و گفت: وجه متفاوت این مجموعه مربوط به تولید شیر و آشنای مستقیم با بز ندوشن، - شیر دوشیدن و سایر مشتقات وابسته به آن است.

سیدهادی موسوی ندوشن شهردار ندوشن در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به راه اندازی هتل کپری ندوشن اظهار کرد: برای ایجاد این مجموعه گردشگری مشاور گرفته و در حال اجرای فعالیت های مربوط به ساخت این محل هستیم.

وی با بیان این که کپرهای این هتل براساس الگویی از کپرهای ساخته شده با نخل ایجاد می‎ شوند، گفت: ما از بوته های محلی ندوشن این کپرها را می سازیم؛ به طوری که با چیدن این بوته ها روی هم، می توانیم سازه ای مانند سقف ایجاد کنیم.

وی با بیان این که این هتل در زمین حفر می ‎شود، گفت: علاوه بر ایجاد این هتل سنتی، فروش محصولات مستقیم لبنیات و مشتقات آن را در فروشگاه هایی ایجاد شده در مجموعه گردشگری نامبرده ایجاد می کنیم.

موسوی ندوشن با بیان این که احیای بز سرخ ندوشن یکی از اهداف ایجاد این مجموعه گردشگری است، گفت: وجه متفاوت این مجموعه مربوط به تولید شیر و آشنای مستقیم با بز ندوشن، شیر دوشیدن و سایر مستقات وابسته به آن است.

وی با اشاره به این که ندوشن از امتیاز بز سرخ ندوشن به عنوان یکی از بزهای ثبت شده در فاو (fao) (سازمان جهانی غذا) برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری با بز سرخ جهانی ندوشن در هتل کپری متفاوت

گردشگری با بز سرخ جهانی ندوشن در هتل کپری متفاوت