مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-04-25سياسي

چه کسی صدای شاهدیه را به گوش ایران رساند؟


شاهدیه ثبت ملی شد، شهری که بارها و بارها مورد تعرض قرار گرفته بود اما چه کسی اولین گام ها را برای رساندن صدای شاهدیه به گوش مردم برداشت و فریادهایش را ثبت کرد؟ او شاید نسبت به بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی شاهدیه، - ایسنا/یزد شاهدیه ثبت ملی شد، شهری که بارها و بارها مورد تعرض قرار گرفته بود اما چه کسی اولین گام ها را برای رساندن صدای شاهدیه به گوش مردم برداشت و فریادهایش را ثبت کرد؟ او شاید نسبت به بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی شاهدیه، کم سن و سالتر باشد! افراد زیادی در ثبت ملی شاهدیه نقش داشتند، از هنرمندانی مانند نرگس آبیار گرفته تا دوستداران میراث فرهنگی و فعالان گردشگری و میراث فرهنگی؛ اما در کنار همه این افراد، یک جوان از دیار شاهدیه نیز برای جلب کردن توجه مدیران و حفظ این بافت تاریخی نقش آفرینی کرده است.

در خصوص دغدغه مندی وی برای حفظ شاهدیه با او به گفت‎ وگو نشستیم، گفت وگوی ما از روزهای نوجوانی امیرحسین شروع می شود، روزی که 15 ساله بود و خاطره ای بد باعث شد، او میراث و هویتش را با عشق حفظ کند.

امیرحسین سلطانی در گفت وگو با ایسنا می گوید: 15 سالم بود که توسط یکی از معلمان هنرستان با چنین مضمون هایی تحقیر شدم؛ بچه روستایی اهل شاهدیه! شهری که معلوم نیست شهر است یا روستاست، ابرندآبادی! .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی صدای شاهدیه را به گوش ایران رساند؟

چه کسی صدای شاهدیه را به گوش ایران رساند؟