مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-04-25دانش

اجزای موتورهای توربین گازی صنعتی و هوایی ساخته شد


محققان کشور موفق به توسعه دستگاه نهشت فلزی لیزری (Laser Metal Deposition) برای تعمیر اجزای موتورهای توربین گازی صنعتی و هوایی شدند.

- محققان کشور موفق به توسعه دستگاه نهشت فلزی لیزری (Laser Metal Deposition) برای تعمیر اجزای موتورهای توربین گازی صنعتی و هوایی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پژوهشگر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری گروه فراوری مواد لیزری دانشگاه صنعتی مالک اشتر موفق به توسعه دستگاه نهشت فلزی لیزری (Laser Metal Deposition) برای تعمیر اجزای موتورهای توربین گازی صنعتی و هوایی شدند.

، مسعود علیزاده شمس آبادی دانش آموخته مقطع دکتری مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تحلیل پدیده ترک گرم در نهشت فلزی لیزری آلیاژ اینکونل 718 روی زیرلایه سوپرآلیاژ پایه آهن A-286 گفت: متأسفانه حساسیت بالای بسیاری سوپرآلیاژهای پایه آهن و نیکل به مشکل ترک گرم سبب شده که اجزای ساخته شده از آنها در موتورهای توربین گازی صنعتی و هوایی، پس از آسیب های نه چندان شدیدی مانند سایش، خوردگی و ریزترک های سطحی، تعمیر نشده و قطعه های جدید جایگزین آنها شوند.

وی افزود: از آنجایی که قطعه های ساخته شده از این آلیاژها اجزایی بحرانی و گرانبها هستند، تعویض قطعه به جای تعمیر آن هزینه گزافی را به صنایع تحمیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجزای موتورهای توربین گازی صنعتی و هوایی ساخته شد

اجزای موتورهای توربین گازی صنعتی و هوایی ساخته شد