مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-04-25سياسي

طبس، ایستگاه پایانی آمریکایی ها در تقابل با استقلال طلبی ملت ایران


حادثه طبس نقطه پایانی شروع حماسه ای بود که مردم انقلابی ایران از دل آن استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی مملکت خود را بدون دخالت و نفوذ قدرت های سلطه گر جهانی جستجو می کردند.

- حادثه طبس نقطه پایانی شروع حماسه ای بود که مردم انقلابی ایران از دل آن استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی مملکت خود را بدون دخالت و نفوذ قدرت های سلطه گر جهانی جستجو می کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، پس از اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط دانشجویان پیرو خط امام و حمایت قاطع امام خمینی (ره) و عموم ملت از این اقدام انقلابی که به تعبیر امام (ره) انقلاب دوم مردم ایران نام گرفت، رییس جمهور دموکرات آمریکا- جیمی کارتر- تلاش های فراوانی را برای جبران خدشه دار شدن پرستیژ بین المللی آمریکا در نظام بین الملل و آزادی گروگان های آمریکایی در ایران انجام داد.

خواسته های جمهوری اسلامی در قبال آزاد کردن گروگان ها عبارت بودند از: سپردن تعهد و تضمین از آمریکا مبنی بر عدم هرگونه مداخله مستقیم یا غیرمستقیم سیاسی و نظامی در ایران و عدم طرح دعوا در قبال گروگان گیری و انقلاب، آزاد کردن اموال و دارایی های ایران از بانک های آمریکایی داخل و خارج کشور که توسط کارتر برای تحریم اقتصادی ایران توقیف شده بود، بازگرداندن امو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبس، ایستگاه پایانی آمریکایی ها در تقابل با استقلال طلبی ملت ایران

طبس، ایستگاه پایانی آمریکایی ها در تقابل با استقلال طلبی ملت ایران