مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-04-24سياسي

ابتکار: سهل انگاری مجلس در بررسی لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت، غیرقانونی است


معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده سهل انگاری مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت را خلاف رویه قانونگذاری کشور و اصول قانون اساسی دانست.

معصومه ابتکار روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن تشریح عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم و معاونت امور زنان و خانواده در ارائه لوایح مورد نیاز اصلاح قوانین حمایتی از زنان و کودکان یادآور شد: موضوع خشونت علیه زنان و کودکان یکی از مسائل مهم همه جوامع است و بر همین اساس ساز وکارهای مداخله در آسیب ها و تمهیداتی از بعد فرهنگی، حقوقی و اجتماعی طراحی و اجرایی کرده شده است.

تبدیل لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به قانون در دولت یازدهم و دوازدهم وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم هم به طور خاص و کامل به موضوع خشونت علیه کودکان و نوجوانان و زنان پرداخته و تلاش شد در زمینه گفتمان سازی برای این موضوع گام های موثری برداشته شود تا اینکه سرانجام لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس دهم تصویب شد که درحال حاضر هم در ابعاد مختلف به این قانون توجه شده و قوه قضاییه دوره های آموزشی در ارتباط با آن را برای قضات برگزار کرده است.

معاون رییس جمهوری افزود: وزارت دادگستری هم به طور گسترده برای اجرای این قانون تدابیر لازم را تدوین و کار کرده تا آنجا که آیین نامه اجرایی قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار: سهل انگاری مجلس در بررسی لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت، غیرقانونی است

ابتکار: سهل انگاری مجلس در بررسی لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت، غیرقانونی است