مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 08:352021-04-24دانش

رفع مشکلات کشاورزی با سامانه پایش ماهواره ای و هوایی مزرعه


فناوران پارک علم و فناوری کرمانشاه موفق به طراحی و ساخت سامانه پایش ماهواره ای و هوایی مزرعه شدند که می تواند در رفع مشکلات حوزه کشاورزی بسیار کارساز باشد.

- فناوران پارک علم و فناوری کرمانشاه موفق به طراحی و ساخت سامانه پایش ماهواره ای و هوایی مزرعه شدند که می تواند در رفع مشکلات حوزه کشاورزی بسیار کارساز باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صباح معتمدی، مدیرعامل شرکت طراح این سامانه با اشاره به ساخت سامانه پایش ماهواره ای و هوایی مزرعه گفت: این سامانه که برای کمک به کشاورزان طراحی شده، تحت وب است و از تصاویر ماهواره ای سازمان فضایی اروپا و آمریکا استفاده می کند و دسترسی آن هم برای سازمان ها و هم برای کشاورزان امکان پذیر است.

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: در این سامانه که با حضور معاون اول رییس جمهوری رونمایی شد، با استفاده از تصاویر ماهواره ای، پایش وضعیت رشد و سلامت محصولات کشاورزی انجام می شود و مشکلات اراضی کشاورزی نمایان می شود.

وی افزود: در گام اول دسترسی سامانه برای سازمان های کشاورزی فراهم شد که یکی از مهم ترین خدمات در این زمینه برآورد سطح زیرکشت و تخمین عملکرد محصول است.

معتمدی افزود: این سامانه همچنین قادر است برآورد میزان عملکرد محصول را با توجه به الگوریتم هایی که برای آن توسعه داده شده، داشته باشد که در این میزان سطح زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مشکلات کشاورزی با سامانه پایش ماهواره ای و هوایی مزرعه

رفع مشکلات کشاورزی با سامانه پایش ماهواره ای و هوایی مزرعه