مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 13:102021-04-23بين الملل

جنگ سرد دوم؛ 40 کشور علیه روسیه


روسیه دیگر نمی خواهد نقش برادر کوچک غرب را بازی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از روسیا الیوم، صوفیا ساچفکو در اسفوپودنایا پریسا به دلیل اصلی پشت تنش و رویارویی دیپلماتیک میان غرب و روسیه پرداخت.

ساچفکو در یادداشتی نوشت: تنش در روابط روسیه و غرب ادامه داد: اظهارات تند و اتهام های متقابل و اخراج دسته جمعی دیپلمات ها.

کارشناسان به شکل روز افزونی درباره جنگ دیپلماتیک سخن می گویند.

در همین زمینه بوریس اشمیلف پژوهشگر ارشد در مرکز اقتصاد وابسته به آکادمی علوم روسیه بر این باور است که تنش و تیرگی روابط روسیه و آمریکا بخش جدایی ناپذیر جنگ سرد میان روسیه و غرب به شکل دسته جمعی است.

وی گفت: این اشتباه است که نقش سیاست آمریکا در قبال مسکو را مورد توجه قرار نداد ولی در واقع نزاع میان روسیه و غرب ریشه هایی عمیق تر و دلایل اساسی تری دارد.

غرب دارای فرهنگ استراتژیک مشترک است و این اشتباه است که بگوییم کشورهای اروپایی فقط تحت تأثیر واشنگتن سیاست های ضد روسی در پیش می گیرند بلکه آنها منافع همسو دارند و ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش با انسجامی کامل عمل می کنند.

دلیل اصلی نزاع؟ دلیل اصلی نزاع غرب و روسیه این است که روسیه به پا خاسته تا خودش را به عنوان مرکز مستقلی در سیاست جهانی تثبیت کند و نمی خواهد برادر کوچک غرب باشد و بر اساس قواعدی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ سرد دوم؛ 40 کشور علیه روسیه

جنگ سرد دوم؛ 40 کشور علیه روسیه