مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-04-22اقتصادي

آغاز طرح مبارزه با آفات و بیماری ها در تاغ زارهای سمنان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان از آغاز اجرای طرح مبارزه با آفات و بیماری ها در 375 هکتار از تاغ زارهای حاجی آباد سمنان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، معصومه منظمی اظهار کرد: 90 درصد از تاغ زارهای منطقه حاجی آباد شهرستان سمنان به آفت شپشک سفید تاغ آلوده شده است که پس از بررسی های گیاه پزشکی بهترین شیوه مبارزه و دفع آفت و پیشگیری از شیوع آن در مناطق دیگر با توجه به گسترش شدید آفت شیوه قطع مکانیکی و مبارزه شیمیایی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه کاشت درختان تاغ در قالب پروژه های بیابان زدایی و مقابله با فرسایش و حرکت شن های روان از دهه 40 در سمنان آغاز شده و در طی 60 سال گذشته هر سال عملیات کاشت نهال تاغ، مراقبت و آبیاری عملیات جوان سازی و .

در قالب اعتبارات ملی و استانی انجام شده است، افزود: در حال حاضر سطح تاغ زارهای دست کاشت این شهرستان 13 هزار و 510 هکتار است که 6 هزار هکتار آن سطح تاغ زارهای آلوده به آفت شپشک مبتلا شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: آلودگی در سه منطقه 125 هکتاری شناسایی شده که مقرر بر اساس اعتبارات تخصیص داده شده در سطح 375 هکتار از عرصه های آلوده به آفت شپشک عملیات قطع مکانیکی و سپس مبارزه شیمیایی در سه فاز انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح مبارزه با آفات و بیماری ها در تاغ زارهای سمنان

آغاز طرح مبارزه با آفات و بیماری ها در تاغ زارهای سمنان