مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 20:502021-04-21اقتصادي

خسارت 1300 میلیاردی خشکسالی به کشاورزی لرستان/ هجوم ملخ صحرایی


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خسارت هزار و 300 میلیارد تومانی خشکسالی به حوزه کشاورزی، از احتمال هجوم ملخ صحرایی به مزارع این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسفندیار حسنی مقدم در سخنانی با اشاره به کاهش 40 درصدی بارندگی ها در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: خشکسالی در شهرستان های جنوبی استان محرز و تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور هجوم ملخ صحرایی به 5 استان کشور از جمله لرستان محتمل است بنابراین برای مبارزه احتمالی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها را موظف کرد که همه دستگاه های سمپاش یونیماک و توربولاینر را به ستاد سازمان انتقال دهند.

حسنی مقدم همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان را مأمور کرد تا نسبت به تعمیر و رفع ایراد دستگاه های سمپاش اقدام و نسبت به تأمین نقدینگی تیم های مبارزه اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خرید حداقل 6 دستگاه سمپاش ULV و خرید سم مورد نیاز، استفاده از توان لجستیکی بخش کشاورزی همچنین پیش بینی لازم در جمع آوری و استفاده بهینه از تانکرهای چرخ دار برای آبرسانی به باغات در شرایط خشکسالی باید مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 1300 میلیاردی خشکسالی به کشاورزی لرستان/ هجوم ملخ صحرایی

خسارت 1300 میلیاردی خشکسالی به کشاورزی لرستان/ هجوم ملخ صحرایی