مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 07:352021-04-21اقتصادي

کاهش بارش، نگرانی در مورد تأمین و مدیریت تأمین آب را تشدید می کند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: کاهش بارش، نگرانی در مورد تأمین آب شرب، کشاورزی، ذخایر آبی و مدیریت تأمین آب را تشدید می کند.

- آرش آریانژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج با اشاره به وضعیت بارش و تحلیل بارندگی ایستگاه های مبنا، محدوده های مطالعاتی و حوضه های آبریز  استان کردستان در سال آبی 1400-1399 اظهار کرد: میزان متوسط بارش دریافتی استان در فروردین ماه سال جاری، برابر با 15 میلیمتر است که این میزان نسبت به سال آبی گذشته و متوسط درازمدت به ترتیب 83 درصد و 80 درصد کاهش را نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان کمترین بارش باران را در طول دوره آماری نیم قرن اخیر تجربه می کند، افزود: کمترین بارش ثبت شده در فروردین ماه در طول دوره آماری (نیم قرن اخیر) به شمار می آید.

آریانژاد بارش تجمعی استان از ابتدای سال آبی 1400-1399 نیز با میزان 287 میلیمتر عنوان کرد و افزود: میزان بارندگی استان نسبت به سال آبی گذشته و متوسط درازمدت به ترتیب 28 و 24 درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کر: این وضعیت در کنار فقدان ذخایر برفی در ارتفاعات و همچنین پیش بینی عدم بارش های قابل توجه (حداقل تا دو هفته آینده)، علاوه بر تأثیرات منفی بر ذخایر آبخوان های آبرفتی و دبی پایه رودخانه ها، سبب افزایش تقاضا برای مصارف آب بویژه در بخش کشاورزی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بارش، نگرانی در مورد تأمین و مدیریت تأمین آب را تشدید می کند

کاهش بارش، نگرانی در مورد تأمین و مدیریت تأمین آب را تشدید می کند