مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 13:052021-04-20اقتصادي

میزان سهام شناور شرکت ها در بورس چقدر است/ از 3 تا 100درصد


بورس تهران میزان شناوری سهام شرکت ها در بورس تهران را اعلام کرد که کمترین میزان شناوری 3 درصد و بیشترین آن 100درصد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت های جدید در بورس و دیگری با افزایش شناوری سهام یعنی افزایش میزان سهام در بورس محقق می شود.

در شرایطی که بازار رونق می گیرد باید به عمق بازار توجه شود و به هر حال معیارهای حرفه ای گری و حاکمیت شرکتی در شرکت های بورسی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

در حال حاضر میزان شناوری 144 شرکت در فرابورس ایران و همچنین شناوری 361 شرکت در بورس اوراق بهادار تهران اعلام شده که در مجموع شناوری 505 شرکت بورسی وفرابورسی اعلام شده است.

کل شرکتهای بورسی و فرابورسی حدود 700 شرکت هستند.

در حالیکه تعداد شرکت ها در اقتصاد ایران بسیار بیشتر از این رقم ها است که امیدواریم با رونق بازار و فراهم شدن زمینه عرضه های اولیه شرکت های جدیدتری در بورس و فرابورس ارائه شوند تا علاوه بر افزایش شفافیت به افزایش حاکمیت شرکتی و افزایش مؤلفه های حرفه ای شرکت داری کمک کند.

  در حال حاضر حجم ارزش شرکت های بورسی در بورس تهران به حدود 4میلیون و 893 هزار میلیارد تومان و ارزش شرکت های فرابورسی به حدود یک میلیون و 208 هزار میلیارد تومان و در مجموع ارزش روز شرکت های دو بازار به بیش از 6 میلیون و 100 هزار میلیارد تومان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان سهام شناور شرکت ها در بورس چقدر است/ از 3 تا 100درصد

میزان سهام شناور شرکت ها در بورس چقدر است/ از 3 تا 100درصد