مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 12:502021-04-20فرهنگي

تازه ترین اثر محسن مردانی منتشر شد


تازه ترین اثر محسن مردانی ترجمه ای است از کتاب سینمای نوری بیلگه کارگردان مطرح ترکیه ای که توسط نشر ورا به چاپ رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، به تازگی کتاب سینمای نوری بیلگه جیلان نوشته آسومان سونر و ترجمه ی محسن مردانی توسط نشر ورا به چاپ رسیده است و در بازار کتاب قابل دسترس همگان می باشد.

این کتاب به بررسی سینمای مهم ترین کارگردان سینمای معاصر ترکیه می پردازد که در ایران برای علاقه مندان سینما نامی کاملاً آشناست.

  آثار جیلان در سینمای ترکیه را با آثار عباس کیارستمی در سینمای ایران مقایسه می کنند و جیلان بارها نام کیارستمی را به عنوان منبع الهامش و دلیل نزدیکی آثار او به آثار سینمای ایران ابراز کرده است.

سینما ترکیه دارای فراز و نشیب های بسیاری است و مطالعات سینمای ترکیه در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته و آسومان سونر یکی از نام های مطرحی است که در این زمینه فعالیت های بسیاری داشته.

سونر که استاد دانشکده علوم و ادبیاتِ دانشگاه فنی ترکیه است، حوزه اصلی اش علوم انسانی و اجتماعی است اما به طور گسترده ای کتاب و مقالات متعدد در خصوص سینمای ترکیه در نشریات و مجلات معتبر بین المللی منتشر می کند و مطرح ترین اثرش نیز همین متن حاضر است که به تازگی توسط محسن مردانی به فارس ترجمه و چاپ شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تازه ترین اثر محسن مردانی منتشر شد

تازه ترین اثر محسن مردانی منتشر شد