مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 22:102021-04-19سياسي

مروری بر دستاوردهای عملیات «بازی دراز»


عملیات «بازی دراز» به فرماندهی مشترک و به صورت نیمه گسترده در تاریخ اول اردیبهشت سال 1360 در ارتفاعات پرشیب و صعب العبور سرپل ذهاب آغاز شد.

- عملیات بازی دراز به فرماندهی مشترک و به صورت نیمه گسترده در تاریخ اول اردیبهشت سال 1360 در ارتفاعات پرشیب و صعب العبور سرپل ذهاب آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بازی دراز نامی پرآوازه دارد و ارتفاعات سخت گذر آن با قله های بلند، شیب های تند و بریدگی های ممتد از اهمیت ویژه ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه بهره مند است.

همچنین این ارتفاعات به مثابه عرضه بزرگی درون مثلث قصرشیرین، گیلان غرب و سرپل ذهاب قرار گرفته که بر منطقه تسلط کامل دارد.

دشمن بعثی در روزهای نخست جنگ از این منطقه برای دیده بانی استفاده می کرد، اما ایران برای گرفتن این امتیاز مهم از آنان پس از ارائه چند راه کار از سوی نیروهای شناسایی سپاه در قرارگاه غرب سپاه و ارتش، نخستین عملیات مشترک و نیمه گسترده را در این منطقه طرح ریزی کرد که با نام عملیات بازی دراز در اوایل سال 60 آغاز شد و به مدت هشت روز طول کشید که طی آن نیروهای خودی و دشمن بعثی بارها به تک و پاتک متقابل پرداختند.

ماهیت جنگ در جبهه غرب به خاطر طبیعت کوهستانی ای که دارد نسبت به دیگر مناطق متفاوت بوده، همچنین نبردهای سختی در دوران دفاع مقدس برای آزادسازی این ارتفاعات انجام گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر دستاوردهای عملیات «بازی دراز»

مروری بر دستاوردهای عملیات «بازی دراز»