مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 03:252021-04-19اقتصادي

27هزارهکتارشبکه آبیاری مدرن درآذربایجان غربی آماده بهره برداری شد


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تکمیل و آماده بهره برداری شدن 27 هزار هکتار از شبکه آبیاری غرب و شمال غرب کشور کشور تا پایان نیمه اول سالجاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی مراد اکبری صبح دوشنبه در جلسه ویبنار بررسی روند پیشرفت طرح رودخانه های مرزی استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور مصوبه دولت باید در مجموع در سطح 402 هزار هکتار از اراضی کل کشور انجام شود، افزود: از این میزان سهم آذربایجان غربی 61 هزار و 570 هکتار است.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل و بهره برداری 27 هزار هکتار از این طرح در فاز اول تا پایان نیمه اول سال جاری اندیشیده شده که با بهره برداری از این طرح ها شاهد تحول خوبی در بخش توسعه آبیاری های نوین در بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح حفظ امنیت غدایی در غرب و شمال غرب کشور است، افزود: ایجاد اشتغال و استقرار کشاورزان در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، تثبیت جمعیت و حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری و توسعه پایدار از دیگر اهداف این طرح به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

27هزارهکتارشبکه آبیاری مدرن درآذربایجان غربی آماده بهره برداری شد

27هزارهکتارشبکه آبیاری مدرن درآذربایجان غربی آماده بهره برداری شد