مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 18:452021-04-17سياسي

خیمه خشکسالی در صحرای عشایر


مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: در نتیجه خشکسالی چند ساله که در سال اخیر شدیدتر شده، مرتع در اختیار عشایر و همچنین دام های عشایر خسارت بسیاری دیده است.

- مهدی عصمتی پور در گفت وگو با ایسنا، وظیفه اداره امور عشایر را امسال، با توجه به بارندگی اندک و خشکسالی، بسیار سخت و حساس برشمرد و گفت: امسال باید در راستای شعار سال و فرموده مقام معظم رهبری در جهت پشتیبانی از عشایر و رفع موانع تولید این قشر زحمت کش، دست در دست یکدیگر داده و جهادی عمل کرد.

وی با بیان اینکه امسال نوک تیز پیکان خشکسالی بسمت عشایر استان است، افزود: در چنین شرایطی باید محدودیت ها را کنار زد و با ایجاد روابط مناسب با دستگاهای اجرایی، عملکردها و خدمت رسانی ها را افزایش داد.

عصمتی پور با بیان اینکه عشایر قشری کم توقع هستند، افزود: در این شرایط سخت پیش از اینکه دیر شود و دیگر زمانی برای جبران نباشد باید با تلاش و کوشش مضاعف خدمت رسانی را به عشایر افزایش داد.

وی بیان کرد: با آموزش و اطلاع رسانی مناسب باید کاری کرد تا عشایر علاوه بر تولید گوشت قرمز که با توجه به خشکسالی بسیار کم شده از طریق جمع آوری صحیح پشم، استفاده و فروش آن نیز به درآمد برسند.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی، صنایع دستی، فعالیت در حوزه گردشگری و گیاهان دارویی را از دیگر روش های کسب درآمد برای عش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیمه خشکسالی در صحرای عشایر

خیمه خشکسالی در صحرای عشایر