مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 17:352021-04-17اقتصادي

استفاده روزافزون از هوش مصنوعی در فناوری تشخیص عواطف


افشاگری ها درباره سوگیری های الگوریتمی و مجموعه داده های تبعیض آمیز در فناوری تشخیص چهره باعث شده تا شرکت های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت، - خبرگزاری فارس ـ گروه غرب از نگاه غرب: تصور کنید در یک مصاحبه شغلی حضور یافته اید.

همینطور که به سئوالات مسئول استخدام پاسخ می دهید، یک سیستم هوش مصنوعی با اسکن کردن چهره شما، به میزان عصبی بودن، همدلی و احساس تعلق سازمانی شما امتیاز می دهد.

شاید شبیه فیلم های علمی تخیلی به نظر آید، ولی این سیستم ها اغلب بدون اطلاع یا رضایت افراد، به شکل فزاینده ای در حال به کار گرفته شدن هستند.

در واقع فناوری تشخیص عواطف یک صنعت چندین میلیارد دلاری رو به شکوفایی است که قصد دارد از هوش مصنوعی برای ردگیری عواطف از روی حالات چهره استفاده کند.

با این حال بنیان های علمی پشت سیستم های تشخیص عواطف مجادله برانگیز هستند: این سیستم ها بر اساس سوگیری های مختلفی تکامل پیدا می کنند.

شرکت های زیادی از فناوری تشخیص عواطف برای ردگیری واکنش های مشتریانشان نسبت به محصولاتشان، از غلات صبحانه گرفته تا بازی های ویدئویی استفاده می کنند.

اما از این فناوری می توان در وضعیت هایی که مخاطرات بسیار بزرگ تری به دنبال دارد نیز استفاده کرد، مثل استخدام، تامین امنیت فرودگاه ها برای تشخیص چهره هایی که می کوشند فریبکاری یا تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده روزافزون از هوش مصنوعی در فناوری تشخیص عواطف

استفاده روزافزون از هوش مصنوعی در فناوری تشخیص عواطف