مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 13:002021-04-15سياسي

اهمیت جمهوریت در نگاه امام خمینی (س)


حضرت امام ملت ایران را ملتی آگاه و رشد یافته می دانست که خود قادر به تشخیص مصالح خود می باشد و افراد صالح و ناصالح را نیز میشناسد و در این رابطه نیاز به قیّم ندارد.

- پایگاه خبری جماران: حضرت امام که همواره بر وحدت و پرهیز از اختلاف تأکید داشت، وحدت همه ملت در مسیر اهداف متعالی پیش رو، وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت شیعه و سنی و .

نظریه وحدت طلبانه و همگرایانه را با تنوع و تکثر تشکیلات فعالان سیاسی ناسازگار ندیده و وقتی جمعی از روحانیون فعال در دوران مبارزات و دوران جمهوری اسلامی، تشخیص دادند با جدا شدن از تشکل جامعه روحانیت مبارز، مجمع روحانیون مبارز تهران را تشکیل دهند نه تنها با آن مخالفت نکرده و یا منافی با وحدت و اتحاد صفوف ندانست.

هنر بزرگ امام خمینی(س) این بود که به مبارزات ضداستبدادی و ضد استعماری ملت شریف ایران در دوره ها و برهه های مختلفی که طی کرده بود، در جریان مبارزات پانزده ساله نهضت امام خمینی، رنگ اسلامی و مردمی زد و این دو ویژگی را در برابر رویکردهای صرفاً نخبه گرایانه و مبارزات مسلحانه و چریکی مطرح کرد و با دقت و استقامت در سالیان طولانی مبارزات از مبنای خود فاصله نگرفت؛ چرا که اسلامی که او شناخت و آن را چراغ روشنایی بخش ملتها می دانست، اسلام ضد ظلم و ضد سلطه و خواهان آزادی و کرامت انسانها بوده است؛ همانگونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت جمهوریت در نگاه امام خمینی (س)

اهمیت جمهوریت در نگاه امام خمینی (س)