مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 05:452021-04-15سياسي

مراحل فهم واژه «صلاه» چیست؟


استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با بیان مراحل فهم واژه «صلاه»، گفت: در ادیان پیش از اسلام نیز «صلاه» مورد تأکید قرار داشته و منظور از واژه «صلاه» در این موارد معنای فقهی و اعمالی همچون نماز و زکات نیست.

- ایسنا/خراسان رضوی استادیار الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی با بیان مراحل فهم واژه صلاه ، گفت: در ادیان پیش از اسلام نیز صلاه مورد تأکید قرار داشته و منظور از واژه صلاه در این موارد معنای فقهی و اعمالی همچون نماز و زکات نیست.

علی رضا آزاد در کانال خود در فضای مجازی در خصوص مراحل فهم واژه صلاه ، اظهار کرد: برای فهمیدن معنای واژه صلاه در قرآن، قاعدتاً باید مراحلی که شامل بررسی معنای صلاه در ادیان پیش از اسلام، دنبال کردن معنای این واژه در عرب جاهلی پیش از بعثت، همچنین مطالعه این واژه در زبان های نزدیک به زبان عربی و شناخت استعمالات قرآنی نماز می شود، را طی کنیم و سپس به سراغ روایات رفته و استعمال صلاه در علوم اسلامی و در افواه مسلمین در طول تاریخ را دنبال کنیم.

وی با اشاره به موارد استعمال صلاه در ادیان پیش از اسلام، بیان کرد: مجاهد که یکی از تابعین و مفسران بزرگ قرآن است می گوید الصلوات -جمع صلاه- و المساجد لاهل الکتاب و اهل الاسلام ، به این معنی که مسلمانان و اهل کتاب هر دو نماز و مسجد داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراحل فهم واژه «صلاه» چیست؟

مراحل فهم واژه «صلاه» چیست؟