مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-15پزشكي

چگونه از حنجره خود مراقبت کنیم؟


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد با انجام یا پرهیز برخی کارها، می توانند از حنجره خود به خوبی مراقبت کنند تا علاوه بر حفظ سلامتی این عضو بدن، صدایی مناسب و رسا داشته باشند.

27 فروردین مصادف با 16 آوریل روز جهانی صدا (World Voice Day) نام گذاری شده و این موضوع فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر مردم با عوارض حنجره و صدا است.

دکتر سمیرا آقادوست به مناسبت روز جهانی صوت روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: خودداری از مصرف دخانیات از جمله سیگار و الکل، رعایت بهداشت مواد غذایی و حفظ رطوبت کافی جنجره از مواردی است که در حفظ سلامتی حنجره نقش بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: نوشیدن آب به صورت منظم و مداوم در طی روز باعث می شود حنجره همواره مرطوب باشد؛ بنابراین به مردم توصیه می شود که در طول روز آب کافی بنوشند و یا از دستگاه بخور برای حفظ رطوبت حنجره استفاده کنند.

آقادوست به مردم توصیه کرد که از زیاده روی در مصرف چیزهایی که موجب خشکی حنجره می شود از جمله محصولات کافیین دار مانند چای، قهوه، شکلات و کاکائو اجتناب کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مراقب رژیم غذایی خود باشید و از زیاده روی در مصرف غذاهایی که باعث تحریک حنجره می شوند، مانند غذاهای چرب، با ادویه زیاد و فست فودها بپرهیزید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از حنجره خود مراقبت کنیم؟

چگونه از حنجره خود مراقبت کنیم؟