مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 04:102021-04-15اجتماعي

قلعه شهاب ؛ قربانی هجمه ناجوانمردانه تخریب گران


قلعه شهاب روستای شهاب دهستان زیبد گناباد علاوه بر پیشینه کهن تاریخی آن، به دلیل اینکه مقر یک شخصیت والای انسانی بوده یک مکان مقدس است و حتی به جرأت می توان گفت این اثر ارزش ثبت در میراث جهانی یونسکو را دارد اما متأسفانه در حال حاضر .

- ایسنا/خراسان رضوی یک باستان شناس گفت: قلعه شهاب روستای شهاب دهستان زیبد گناباد علاوه بر پیشینه کهن تاریخی آن، به دلیل اینکه مقر یک شخصیت والای انسانی بوده یک مکان مقدس است و حتی به جرأت می توان گفت این اثر ارزش ثبت در میراث جهانی یونسکو را دارد اما متأسفانه در حال حاضر این مکان تاریخی به جولانگاه سودجویانی که بویی از فرهنگ و هویت نبرده اند، تبدیل شده است.

در یکی از روزهای بهار تصمیم گرفتم برای بازدید و گرفتن یک گزارش از یک اثر تاریخی به نام قلعه شهاب، سختی بالا رفتن از یک قله مرتفع را به جان بخرم.

قله ای که در مسیر منطقه ییلاقی در صوفه و مشرف بر روستای شهاب است و مردم منطقه خوب میشناسندش؛ کمتر کسی است که ساکن روستای زیبد و یا شهاب باشد و این قله را که به قله شاه نشین معروف است نشناسد.

قله ای که نامش گویای تاریخی بودن آن است و شاید یکی از دلایل اشتیاق برای بالا رفتن از این قله همین بود که چرا این قله به قله شاه نشین معروف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعه شهاب ؛ قربانی هجمه ناجوانمردانه تخریب گران

قلعه شهاب ؛ قربانی هجمه ناجوانمردانه تخریب گران