مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 17:202021-04-14بين الملل

چرا هند هم نگران توافق ایران و چین است؟


در حالی که رسانه جریان اصلی در ایران بشدت متاثر از رسانه جریان اصلی انگلیسی زبان، تنها کشورهای کره زمین را در اروپای غربی و آمریکای شمالی شناسایی می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایسنا نوشت: تقریبا دو هفته از امضای سند توافقنامه همکاری 25 ساله ایران و چین می گذرد.

در این مدت احتمالی نیست که مطرح نشده باشد و فحشی نیست که از جانب من و تو و حساب های توییتری با هشتگ های گوناگون و کاربران آگاه و ناآگاه فضای مجازی و مطلع نماهای فضای حقیقی نثار نشده باشد.

در داخل هم که عده ای منتظرند همه چیز را باربط و بی ربط دست آویزی برای حمله به روحانی، وزارت خارجه و مجموعه دولت کنند اما دنیا خوشبختانه هنوز بیش از آنکه درگیر بازی های سیاسی بچه گانه داخلی ما باشد، کره زمین را ترکیبی از تکه های یک جورچین می بیند که جورشدن هر دو قطعه اش باعث تغییراتی در مسیر و روش قطعات دیگر می شود.

گواه این مدعا فقط به تکاپو افتادن اخیر طرف های خارجی برجام در کمیسیون مشترک نیست بلکه در شبه قاره هند هم ظاهرا نگرانی از سند توافق اخیر ایران و چین بالا گرفته است.

سابقه سند جدید توافق ایران و چین، نه به مذاکرات سال گذشته و درزکردن سندی مربوط به تعهد سرمایه گذاری 400 میلیارد دلاری چین در ایران و انتشار شایعه احمقانه فروش قشم و کیش به چین، بلکه به توافق مشارکت استراتژیک جامع ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا هند هم نگران توافق ایران و چین است؟

چرا هند هم نگران توافق ایران و چین است؟