مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 10:502021-04-14دانش

سفر به 3400 سال قبل با بررسی مدفوع خفاش!


دانشمندان از سال ها قبل برای مطالعات باستان شناسی به بررسی نمونه های خاک و یخ می پرداختند و حالا با بررسی انبوه مدفوع سه هزار ساله خفاش ها به نتایج جالبی رسیده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، کشف مدفوع باستانی یک خفاش در جاماییکا باعث خوشحالی محققان شده است.

پنج گونه از خفاش ها به طور همزمان طی مدت 3400 سال در غارهای جاماییکا زندگی می کردند و لایه های مختلفی از مدفوع آنها بر روی زمین غار باقی مانده که ارتفاع آن در حال حاضر به دو متر می رسد و به میزان قابل توجهی دست نخورده باقی مانده است.

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه اوتاوای کانادا و تحلیل محتوای شیمیایی لایه های مختلف این ماده نشان می دهد که رژیم غذایی خفاش ها چگونه در گذر هزاران سال تغییر کرده و از همین طریق می توان به تغییرات زیست محیطی و طبیعی محل زندگی این جانداران پی برد.

نمونه برداری عمودی از نمونه مدفوع موجود در غار اطلاعات زیادی را در اختیار دانشمندان قرار داده است.

یافته های اولیه حاکیست خفاش ها در گذر زمان همیشه هم از انواع میوه و هم انواع حشرات تغذیه می کردند ولی نسبت این دو گونه در ادوار مختلف تاریخی تغییر کرده است.

کشف دیگر محققان این بوده که در یک دوره خشکسالی طولانی مدت بین هزار تا سه هزار سال پیش، خفاش ها عمدتاً از میوه تغذیه می کردند، زیرا به عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر به 3400 سال قبل با بررسی مدفوع خفاش!

سفر به 3400 سال قبل با بررسی مدفوع خفاش!