مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 09:002021-04-14سياسي

استقبال از گسترش همکاری فرهنگی ایران و ازبکستان


در دیدار دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام با سفیر ازبکستان از گسترش همکاری های فرهنگی و دانشگاهی استقبال شد.

- در دیدار دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام با سفیر ازبکستان از گسترش همکاری های فرهنگی و دانشگاهی استقبال شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بر اساس خبر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمدرضا نصیری، دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی و کریم نجفی برزگر، دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام با بهادر عبدالله یوف، سفیر ازبکستان در ایران در محل این سفارت دیدار کردند.

در این دیدار طرفین درباره مناسبات علمی و فرهنگی دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند.

سفیر ازبکستان ضمن تشکر و قدردانی از حضور دبیر فرهنگستان و همراهان، از توسعه روابط فرهنگی بین ایران و ازبکستان استقبال کرد.

او همچنین ضمن تقدیر از محمدرضا نصیری، از او به عنوان یک شخصیت بابرشناس، به جهت تحقیقاتش در زمینه بابر یاد کرد و نتایج کار او را مورد توجه کشورهای آسیایی، به ویژه ازبکستان (محل تولد بابر) دانست.

در ادامه نصیری ضمن اهدای یک دوره تاریخ فرشته که جلد دوم آن مربوط به دوره پادشاهی بابر و خاندان او است، درباره بابرنامه و تصحیح آن بر اساس نسخه های متعدد موجود در کشورهای مختلف سخن گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال از گسترش همکاری فرهنگی ایران و ازبکستان

استقبال از گسترش همکاری فرهنگی ایران و ازبکستان